אבל איך משווקים עסק חדש? איך מתחילים? איפה צריך לשווק אותו? איך לשווק בצורה הנכונה? איך למקסם את החשיפה במינימום מאמץ?
איך משווקים עסק חדש: הצעדים הראשונים
הצעדים הראשונים בשיווק עסק חדש הוא כניסה לתודעה של הציבור והשגת מגע עם לקוחות פוטנציאליים ולכן, דבר ראשון עלייך להתמקד ולבחור את המטרה השיווקית שלך – להציג את העסק החדש, להשיג קהל לקוחות, להוסיף קהל לקוחות חדש, לשווק מוצר או שירות מסוים מבין המגוון הקיים אצלך בעסק וכו' וכו'. אפשר ללכת לאיבוד בתוך שלל המטרות של השיווק אבל כעסק חדש עלייך להתמקד במטרה אחת ולעשות אותה כמו שצריך.
בימינו, האינטרנט הוא הפלטפורמה המהירה, הנגישה והרחבה ביותר – כיום אין כמעט אדם אחד שלא מבלה לפחות מספר דקות בגלישה באינטרנט, בפייסבוק, באינסטגרם או בכל פלטפורמה אינטרנטית אחרת. ולכן, פה יש להתחיל – ליצור עמוד לעסק שלך, בין אם זה אתר אינטרנט מקצועי או חובבני, דף פייסבוק עסקי, פרופיל אינסטגרם – הבחירה שלך, אבל היא צריכה להיות מותאמת לקהל היעד שלך (ולשם כך צריך לעשות עבודת הכנה מוקדמת).
כמו אבקנים ברוח...
לאחר שמיקמת את העסק שלך באינטרנט, עלייך להפיץ אותו לכל עבר! לוודא שהלקוחות הפוטנציאליים שלך ישימו לב אלייך ויתפתו לבקר בעסק שלך. לאחר ביקור אחד, ייתכן שיגיע ביקור נוסף ועלייך לוודא כי אכן יחזרו אלייך – בין אם זה יחס אישי, הטבות מיוחדות, שירות יוצא מן הכלל, מוצרים מיוחדים – צריך להיות אצלך משהו מיוחד שאין למתחרים שלך, וכאן טמונה נקודה נוספת – "הכר את האויב".
מעל לכל השאר
ברוב המקרים, העסק שלך לא נמצא בתוך וואקום עסקי, כלומר, יש עוד כמוך המציעים מוצרים או שירותים דומים לשלך. כעסק יחיד בתוך עולם ומלואו עלייך לבלוט מעל השאר ולהיות אטרקטיבי יותר, מושך יותר, מעניין יותר מהשאר – עלייך לחקוק את עצמך בזיכרון של הלקוחות כדי שבפעם הבאה בה הם יחפשו למי לפנות – השם של העסק שלך יעלה בראשם אוטומטית וכך אט אט הם יהפכו ללקוחות נאמנים.