מהי קמעונאות?
תחום הקמעונאות או בשמו המקצועי הנגזר משמו מאנגלית Retail הינו תחום שלם וגדול המכיל תתי תחומים רבים. בניגוד תחומי השירותים למיניהם, תחום הקמעונאות מאופיין במוצרים מוחשיים המיועדים לצרכנים הפרטיים ולמשקי הבית. אופן מכירת מוצרים אלו הינו באמצעות חנויות ושטחי מסחר הממוקמים במתמחי מסחר מסוגים שונים כגון: קניונים מרכזיים, מע"רים עירוניים (מרכזי עסקים ראשיים), מתחמי סחר שכונתיים, פאוור סנטרים, שווקים, מסחר רחוב ועוד..
הקמעונאות הקלאסית כוללת חנויות מסחר מסוגים שונים כגון: תחומי המזון (סופרים בגדלים שונים), מוצרי צריכה, אלקטרוניקה, טיפוח ויופי, אופנה והנעלה, טמבוריות, ריהוט על גווניו, ציוד לחיות, צעצועים, ספורט ועוד..
בשנים האחרונות הושפע מאוד תחום הקמעונאות מהאינטרנט אשר פרץ לחיינו. האינטרנט משפיע עלינו כצרכנים ומאפשר רכישת מוצרים און ליין ללא הגבלות גיאוגרפיות בקלות ובנוחות.
עובדה זו מחייבת את הקמעונאים המודרניים לבצע התאמות ולפעול גם במרחב האינטרנט ע"י הפעלות חנויות און ליין לממכר מוצריהם והנגשת השירות.
מנגד קמו חנויות און ליין עצמאיות המאפשרות לצרכנים לרכוש מגוון מוצרים ישירות מחנות האון ליין ומהוות תחרות ישירה לקמעונאים.
ייעוץ לתחום הקמעונאות:
החלום לפתוח עסק מקונן בכמעט כל אחד מאתנו. אנו מלאי חלומות ושאיפות לעצמאות כלכלית ותעסוקתית. מנגד, הסטטיסטיקה הכללית מראה כי כמות העסקים שנפתחים ונסגרים כל שנה כמעט זהה (הסטטיסטיקה מפורטת ושונה לפי תחום פעילות העסק).
כולנו רוצים לברוח מהסטטיסטיקה הנ"ל וזו הסיבה המרכזית שכל חלום לפתיחת עסק מחייב ייעוץ מקצועי אשר ילווה אותו בתהליך וכמובן ימנע ממנו להיכנס לסטטיסטיקה.
לרוב, בעל החלום (בעל העסק) מציג רעיון גאוני, מהפכני, חדשני , פורץ דרך ולעיתים גם עם היגיון עסקי מאחוריו אולם נתקל בלא מעט בעיות בשלב הביצוע, ההקמה והתפעול.
עסקים קטנים לרוב נכשלים כבר בתחילת הדרך דווקא בגלל החלטות שגויות שאינן קשורות לחלום עצמו לדוגמא:
- האם לחתום על חוזה שכירות ל 10 שנים ללא תחנות יציאה או חוזה ל 2 עם אופציית חידוש?
- האם לשכור נכס של 100 מ"ר או נכס של 50 מ"ר ?
- האם לפתוח חנות בקניון או במרכז מסחרי שכונתי?
- האם להעסיק עובד אחד או יותר?
- מהיכן רוכשים ציוד ומלאים? ועוד...
הליווי מתחיל עוד בשלב הרעיון הראשוני וממשיך דרך בניית היסודות העסקיים הקמעונאיים, הכרות עם הגורמים הממשלתיים, בחירת מיקום הנכס, מיצוב / מיתוג הנכס והפיכתו מרעיון למציאות.
במה אנו מתמחים?
- בניית אסטרטגיה עסקית לעסקי קמעונאות ורשתות מסחר.
- ניהול מו"מ מסחרי.
- תמיכה וליווי בהתמודדות עם הרגולציה הנדרשת בתחום כגון הרשות המקומית, רישוי עסק, משרדי הממשלה ועוד..
- שיפור והתייעלות בהיבטי הרכש והסחר .
- בניית מדיניות תמחור נכון המגלם רווח ומענה תחרותי בשוק.
- מיצוב/מיתוג חנויות .
- תהליכי תכנון עיצוב ומסחור חנויות .
- ניתוח קהל היעד ובניית מעטפת פרסומית ע"י שימוש במגוון כלים פרסומיים ושיווקיים.
- ליווי והדרכת מנהלים ועובדים.
למי השירות שלנו מיועד?
- לכל אדם שבוער בו רעיון ומחפש תמיכה היקפית במכלול הנושאים הקמעונאיים והתפעולים.
- לבעלי חנויות המחפשים התייעלות עסקית, תפעולית ומסחרית .
- לרשתות בנוניות הרוצות לצמוח ולהתפתח בשוק הקמעונאי.
- חנויות און ליין לממכר מוצרים.
- יבואנים קמעונאיים.