הרבה בעלי עסקים קטנים נמנעים מלהשקיע בשירותי ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים מתוך רצון חסוך במעט המשאבים שיש להם, אבל ייעוץ מקצועי, בדיוק כמו שיווק, הוא חלק מהדרך הבטוחה לההצלחה ולא מומלץ להימנע ממנו. ב- TR SOLUTIONS ראינו הרבה פעמים את ההבדל בין שני עסקים כמעט זהים שהתחילו את הדרך שלהם ביחד. מי שעבד איתנו וקיבל שירותי ייעוץ המריא, ומי שהחליט לחסוך ולוותר על הייעוץ, ובכן, רוב העסקים הללו הצטרפו לסטטיסטיקה העגומה של העסקים הנסגרים תוך 2-5 שנים.
למה עסקים קטנים זקוקים לייעוץ?
בעלי עסקים קטנים הם לרוב בעלי מקצוע מעולים במקצוע שלהם אבל אין להם שום ידע על התנהלות עסקית נכונה, פיתוח עסקי, שיווק, תכנון לטווח ארוך ועוד, ואז, כאמור, הם מצטרפים לסטטיסטיקה.את הסטטיסטיקה אנחנו שונאים, אתם יודעים למה? כי אנחנו יודעים שאפשר היה למנוע מהעסקים האלה להיסגר, ואפילו לשגשג, אם הם רק היו נעזרים ביועצים מקצועיים בתחומים בהם אין להם ידע. לפעמים הרצון לחסוך בהוצאות, יחד עם חוסר ההבנה במה חשוב להשקיע ועד כמה זה חשוב, הם הגורמים הישירים לכשלון של עסק.
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים: תכנון ארוך טווח
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים יכול להיות מורכב מכל מיני תחומים, כאמור, אך שני התחומים החשובים ביותר הם ייעוץ עסקי וייעוץ שיווקי. גם אם לבעל העסק יש חזון ברור לאן הוא רוצה להגיע, ובוודאי שאם אין לו כזה, היועץ העסקי הוא זה שיבנה את התוכנית הנכונה שתביא את בעל העסק להגשמת החזון. הבעיה של רוב בעלי העסקים היא שהם פועלים ללא תכנון ארוך טווח, מה שגורם להם להיות לאמודעים לטעויות שהם עושים, והם עושים.
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים: ייעוץ שיווקי
התחום ההכרחי השני בתחום של ייעוץ לעסקים קטנים הוא, כאמור, שיווק. אחת הטעויות הנפוצות היא לוותר על ייעוץ שיווקי או על שיווק בכלל ברגע שמרגישים שחסר כסף, וכל יועץ שיווק או יועץ מכירות מכירות יגיד לכם שמדובר בטעות חמורה. השיווק הוא מה שמביא להכנסות, ובלעדיו העסק יגווע. הייעוץ השיווקי הוא זה שיכוון אתכם לשיווק הנכון, במקום הנכון, וכשתשלבו אותו עם ייעוץ עסקי,תדעו גם בדיוק כמה נכון להשקיע ואיך להצליח.
אנשי הצוות המקצועי של חברת TRSolutions מציינים שייעוץ שיווקי לעסקים קטנים עשוי לסייע לכם להיחשף מבחינה שיווקית בצורה יעילה יותר, להיפתח אל עבר קהלים חדשים, לצמוח ולגדול. הנתונים הסטטיסטיים מראים ששלושה מכל ארבעה בתי עסק בישראל נסגרים בתוך פרק זמן של שנתיים לכל המאוחר מהמועד שבו הם החלו לפעול, ונשאלת השאלה: למה זה קורה?
מחברת TRSolutions מסבירים שהתופעה מתרחשת לעתים קרובות על רקע חוסר ההבנה הבסיסי בקרב עסקים קטנים ובינוניים בכל הקשור לפיתוח ושיווק עסקי, ואכן כיום, ניתן להיווכח שיותר ויותר בתי עסק מכירים בחשיבותה המכרעת של עבודת השיווק לקידום ומינוף בית העסק.
ניתוח מעמיק ומקיף של בית העסק לצורך התוויית תכנית שיווקית מותאמת אישית
יחד עם זאת, במידה ומעוניינים לעשות זאת נכון, כדאי להסתייע בשירותיה של חברה מקצועית המתמחה בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים, מאחר ומדובר בתהליך פרטני שנתפר לצורכי העסק בהתאמה אישית. הייעוץ השיווקי הנו רב שלבי, כשהשלב ההתחלתי דורש ניתוח מעמיק ומקיף של בית העסק מבחינת מאפייניו, צרכיו, הזירה העסקית שבתוכה הוא פועל, קהלי היעד שלו, מתחריו וכן הלאה.
הניתוח נועד להוות בסיס להתוויית תכנית שיווקית מותאמת אישית, תוך שמירה על המסגרת התקציבית שהוקצתה לתכלית זו. עבודת השיווק מתמקדת על פי רוב בכמה תחומים שונים, החל מבניית מוניטין לבתי עסק חדשים, מיתוג ובידול מבתי עסק מתחרים, וכלה בשיפור תדמיתם של עסקים קיימים.
כמה דברים על שיווק מפה לאוזן
ראוי לציין שחברה מקצועית המתמחה בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים תטיב למקסם מהתקציב הנתון את שורת הרווח, זאת באמצעות תכנית שיווקית המותאמת בדיוק לצרכיו ויעדיו של בית העסק, דבר שיוביל להעלאת החשיפה שלו במגוון ערוצי מדיה שונים, להגדלת שיעור הפונים ולמינוף העסק כלפי מעלה.
ואולם, על אף ההכרה ביעילותו וחשיבותו של הייעוץ השיווקי ועל אף הנתונים הסטטיסטיים המטרידים, עדיין ישנם לא מעט עסקים קטנים שמעדיפים לוותר על הייעוץ המקצועי, אם בשל מגבלות תקציביות אם בשל האמונה שכשמדובר במוצר איכותי, אזי שיווק מפה לאוזן יעיל במידה לא פחותה.
המציאות מלמדת שהשיווק מפה לאוזן עשוי אמנם לתרום במידה חלקית לקידום העסק, אך לא באופן המאפשר את בנייתה של תשתית שיווקית איתנה ויציבה המתאפיינת במאגר לקוחות גדול, ובפרט כשמנגד אוזל שעון החול.