פתחתם עסק חדש? רוצים למכור נכון? להרוויח יותר? מחפשים מיתוג? בידול? מיקוד? מיצוב? מעוניינים בחשיפה שיווקית יעילה יותר? לגדול ולהיפתח לקהלים חדשים? הנתונים הסטטיסטיים מלמדים שיותר מ- 70% מהעסקים בישראל נכשלים ונסגרים בתוך שנתיים לכל היותר מהמועד שבו החלו את פעילותם, ומתעוררת השאלה מדוע זה קורה?
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים והגדלת המכירות בעסק
שיווק ומכירות הן שתי הרגליים שעליהן מתבסס העסק. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים נועד לייצר ביקוש למוצרים או השירותים שהחברה מספקת, או להגדיל את הביקוש בקרב קהלי יעד קיימים. ככל שהביקוש גדול יותר, כך גדל פוטנציאל המכירות. מה ההבדל בין שיווק למכירות? כיצד מתבצע הייעוץ השיווקי בפועל? היכן יכול העסק לקבל ייעוץ מקצועי והכוונה בנושאי השיווק העסקי? כל התשובות – בהמשך.
מבית TRSolutions, חברת ייעוץ המתמחה בפיתוח עסקי וייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים מסבירים שהסיבה לכך קשורה במקרים רבים בחוסר הבנה וחוסר רקע בסיסי בכל הנוגע לשיווק עסקי. כיום ידועה החשיבות המכרעת שיש לעבודת השיווק עבור בית העסק, שהרי בסופו של דבר, היא זו שתמשוך אליו לקוחות חדשים. מאחר והייעוץ השיווקי מהווה תהליך אינדיבידואלי הנתפר בהתאמה אישית אל צורכי העסק, מומלץ להסתייע בחברה מקצועית המתמחה בתחום.
שיווק, מכירות וההבדל ביניהם
שיווק (MARKETING), כאמור לעיל, נועד לייצר ביקוש למוצרים שהעסק מייצר או מוכר. אין מדובר במכירה ישירה, אלא בהגדלת המודעות של הלקוחות הפוטנציאליים למוצרים כאמור והגברת המוטיבציה שלהם לרכישה, תוך הדגשת היתרונות של המוצרים והייחוד שלהם על פני מוצרים דומים או מקבילים. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים נועד למצוא את הדרכים והאמצעים הטובים ביותר שיסייעו בהשגת המטרה.
מנגד, מכירה כרוכה באינטראקציה בין לקוח פוטנציאלי לבין המוכר, במטרה לסגור עסקה למכירה של מוצר אחד או יותר. מכירה בפועל כרוכה בטיפול בהתנגדויות שמעלה הלקוח הספציפי, בחיזוק הרצון שלו לקנות את המוצר ובסגירת העסקה. מכירה מתבצעת פרונטאלית, טלפונית או באמצעות האינטרנט – מול לקוח שהביע עניין ברכישת מוצר או שירות והוויכוח הוא רק על תנאי המכירה. שיווק מתבצע מול קבוצה אחת או יותר, שהיועץ השיווקי זיהה אותם כקהל יעד. המכירה, למעשה, הינה המשכו הטבעי של תהליך השיווק.
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים: תכנית שיווקית אפקטיבית ומותאמת אישית
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים מורכב מכמה שלבים ומתחיל בניתוח מקיף ומעמיק של בית העסק, צרכיו, מאפייניו וקהלי היעד שלו, זאת במטרה לגבש תכנית שיווקית אפקטיבית ומותאמת אישית, תוך כדי הקפדה על עמידה במסגרת התקציבית שהוקצתה מראש לצורך זה. עבודת השיווק שמה דגש על מספר תחומים שונים כגון בניית מוניטין לעסקים חדשים או שיפור תדמיתם של בתי עסק קיימים, מיתוג, בידול וכיוצא בזה.
יועץ שיווקי מנוסה ואיכותי, לומד תחילה את כל נקודות החוזק ונקודות החולשה בעסק. בהמשך הוא פועל במטרה לזהות את המתחרים ולבצע את ההשוואה המתבקשת בינם לבין העסק שהוא משווק. בשלב הבא מפתח בעל העסק, יחד עם אנשי המקצוע המעניקים לו ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, אסטרטגיה שיווקית שתדבר לקהל היעד. אם ישנו יותר מקהל יעד אחד, עשוי לכלול מסע השיווק יותר מאסטרטגיה אחת. לדוגמה – קהל חרדי מול קהל לקוחות חילוני.
חשיפת בית העסק לרבבות לקוחות פוטנציאליים חדשים בתוך פרק זמן קצר
מבית חברת TRSolutions, המסייעים באסטרטגיה עסקית, מציינים שעסקים קטנים רבים מעדיפים לוותר על ייעוץ שיווקי, אם בשל תקציבם המוגבל ו\או האמונה ששיווק מפה לאוזן יהיה אפקטיבי במידה לא פחותה במידה ומדובר במוצר איכותי. עם זאת, המציאות מלמדת שבעידן הנוכחי יכול השיווק מפה לאוזן לסייע באופן כזה או אחר למינוף העסק, אך לא במידה המאפשרת בניית מאגר לקוחות מספיק גדול ותשתית שיווקית איתנה, כשמנגד פועל שעון החול.
נכון להיום, ניתן בהחלט לאחוז בחבל משני קצותיו ולהסתייע בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים תוך שימוש בתקציב מוגבל. אחד מן הערוצים הזולים, המשתלמים והאפקטיביים ביותר לצורך זה הוא שיווק אינטרנטי, ובעזרת פרסום נכון וממוקד ברשת האינטרנט, ניתן בתוך פרק זמן קצר לחשוף את העסק שלכם לרבבות לקוחות פוטנציאליים חדשים.
אם יש לך עניין להזניק את העסק שלך קדימה ולחשוף אותו לקהלי יעד חדשים, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולקבל ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ברמה הגבוהה ביותר. אנשי המקצוע של TRSolutions יסייעו לך בניתוח השוק, זיהוי קהל היעד והמתחרים, ומציאת הדרך הנכונה להגברת החשיפה של העסק והגדלת המכירות.